Thursday, February 7, 2013

Bukit Tinggi, Malaysia

Sapa pernah pergi Bukit Tinggi ? Sila angkat tangan! ahahaa..
saaaaayyaaaaa..
hah! aku lah orang yang baru pertama kali naik bukit tinggi ni, sebab tengok ramai kawan-kawan yang sudah pun menjejakkan kaki disitu, so aku pun simpan azam nak naik jugak one! 
bagi aku "Memang seronok dengar orang bercerita akan keindahan sesuatu, tapi lagi indah bila kita yang rasakannya sendiri". 

Rancangnya aku nak pergi dengan budak secampus ni, bila ada public holiday dan sedikit kewangan yang lebih. Tapi sebaliknya pulak yang jadi. Apa yang dirancang tak menjadi, sesuatu yang tak dirancang pulak yang jadi. 

Kebetulan sangat my bestfriends datang dari Penang, and my girlfriend baru datang dari Terengganu.
So aku pun harus dan wajib bekerja untuk melayani mereka sebaik yang mungkin.
Even my girlfriend and my bestfriends tak pernah kenal, bagi aku tak salah kita kenal mengenal orang baru.
Aku kenal kawan-kawan aku, dan aku kawan dengan orang-orang yang sanggup nak susah senang bersama. So bila aku senang kita senang la bersama ya dak?! =)

Ok now on, kita cerita pasal Bukit Tinggi pula ya!

Bukit tinggi letaknya di Pahang, kalau dari KL ke Bukit Tinggi perjalanannya lebih kurang 1 jam 30 minit kalau 100 - 120 km/j hahaa.. kalau lambat, lambatlah jadinya.. Google Map Bukit Tinggi akan tunjukkan jalan untuk anda kalau korang tak tahu jalannya. hahaa.. (Aku memang buta jalan, jalan dekat negeri sendiri pun sesat, inikan pula jalan negeri orang! huh!)   

Masa naik bukit tinggi biasalah jalannya macam ular, siyes bahaya bagi nak convoy naik moto. Sangat tidak digalakkan, tapi untuk perjalanan kami kali ni. Memang ada yang nak ride naik bukit tinggi ni. So berdoa ja lah diorang selamat. Yang laydis harus la naik kereta jadi ala-ala pricess gitu.. hahahaa..

Costing
Minyak: rm50 untuk pergi balik dari KL. kalau nak letak full tank lagi bagus.
Enterance ke bukit tinggi rm12/orang. Diulangi rm12/sorang. Bukan 1 kenderaan ya!
  
Dan sebenarnya moto memang tak lepas naik, tapi kita bodek baik punya supaya dilepaskan.
so kata laluan untuk lepas adalah "check in".
ok lepas! hahhaa..

Pak Guard tak kasi masok! hahahaa..

Sekarang nampak tak banggunannya macam mana? ok! aku agak teruja.

Begini jalannya setiap perjalannan mendaki ke Bukit Tinggi ni.


Sampai sudah kami yow!


Terasa seperti di negara orang putih rasanya.
Shuttle bus tu akan bawa kami ke negara jepun. 
Aligato khozaimas.


Blub! Blub! Blub! mulut mengikut situasi.


Bridge for the castle entrance. Welcome!

Kuda Malaysia!

Bunga sakura.

Baju besi!

View dari tingkap toilet. Singgah touch-up actually. Hahaa.

Bridge!

Hotel Reception!

Laydis sudah siap touch-up. Kami tahu, banyak gambar yang akan ada muka kami nanti. 


Keistimewaannya adalah banggunan yang sangat uniq.

Ini kawan-kawan yang aku sayang! Kami pemalas naik tangga. so kami naik lift! haha.. 
Terima kasih buat lift macam ni. Kalau lift transparent lagi syok!


Akirnya kena jugak panjat tangga, sebab lift tak sampai ke atas sekali. nasib baik 1 tingkat jaa.. 


Okey ini dia view dari naik lift tadi.
Aku terasa seperti disatu tempat yang amat berbeda!
Diamanakah aku!! 


Kami di banggunan yang paling tinggi.


Selamanya my body guard! 


Mari menari!

Kami suka!


Cak! 

Berasap! actually ini asap rokok camera man.

Nampak romantic ja kan? Padahal get ready nak lari. takot kena patok dengan swan tu.


Takut jadi macam ni! hahahahaa..
kan dah kena!


Left and Right!


Di sebalik tingkap.

Kami naik shuttle bus untuk ke negara jepun pula.. 

Sampai sudah ke destinasi. Japanese Villas.


Alikatohozaimasita!

Ikan koi adalah kecintaan aku!


Peace yow!

Berniat nak ambik air semayang.
Tapi malang takde air disitu.


Sila cari ahli kami sorang lagi. Dimanakah dia?! hahaha..


Gegar!


One two three ceeess!

Cool water!

Actually dekat Japanis village ni boleh bergambar dengan pakai baju Ninja dan baju-baju tradisional dari negra jepun tu. tapi kita tak sewa sebab agak tak berkemampuan sikit. but maybe next time.
kalau ada yang berminat, silalah.

Sewa satu baju rm20, tangkap gambar sendiri dan guna camera sendiri.
itu kata si penduduk rumah kat situ.  

Berehat sebentar. Dah penat bejalan nih.


Ready cepat! . Aku tu dah kenapa? dan yang belakang tu pulak? hah! spoil!


Kami semua dah penat bejalan. Naik balik shuttle bus tu. untuk kembali ke keretaa.


Mirror!


Are you ready to go?!


Riders!


Semasa perjalan pulang, seorang dari riders kami tergelincir masok longkang. 
Mungkin sedap sangat layan coner bukit-bukit yang ada. 
Nasib baik aku bawak bodyguard bole jugak membantu serba sedikit.
Sebab tu laa.. moto sudah tidak dibenarkan naik. 
Sebelum ni dah pernah ada kemalangan yang membawa maut.
so riders be care full and fine the another place to ride ok dear!
yang naik kereta pun drive care full jugak ok! 

Bukit tinggi mempunyai banggunan yang sangat unik, sebab tulah aku nak jugak naik atas sini.
Kerana akulah pencinta alam ciptaan Tuhan yang sangat indah ini! dan benda-benda yang unik.
simple but nice!




No comments:

Post a Comment